why shipspotting / miksi laivabongausta?

Home at seaside town, which is one of the country's best-known export ports, motorboating as hobby, Kotka-Hamina-St Petersburg shipping lanes nearby. That´s why. And by the way, it´s very easy to become addicted...
Koti merenrantakaupungissa, jossa on yksi maan tunnetuimmista vientisatamista, harrastuksena veneily Kotka-Hamina-Pietari laivaväylien läheisyydessä. Siksi. Ja sitä paitsi, näiden seuraamiseen ja alkuperän selvittämiseen jää koukkuun...

© Mari Hirsikallio - mari.hirsikallio(at)kymp.net

- if you want my photos, please contact! You are not allowed to use my photos without my permission. Usually, You will get more information, if You click ship´s name or link above name. Usually, management and owner details are based to Equasis database.
- mikäli kuvat kiinnostavat, ota yhteyttä! Kuvien käyttö ilman lupaani kielletty. Useimmiten, saat lisätietoa klikkaamalla laivan nimeä tai linkkiä nimen alla. Hallinta- ja omistustiedot pohjautuvat pääasiallisesti Equalis-tietokantaan.

Thursday, July 29, 2010

m/s Kristina Katarina, Kantasatama, Kotka

Kristina Cruises: m/s Kristina Katarina
Tietoja, sijainti /Information, ships location.

Sisaralukset / sisterships: Konstantin Chernenko, Mikhail Sholokov, Mikhail Suslov, Lev Tolstoy, Georg Ots, Dmitriy Shostakovich.

Entiset nimet / former names: m/s Konstantin Simonov, m/s Francesca, m/s The Iris.

Lisää tietoa laivan vaiheista ja Kristiina Cruisesin kotisivut. / Information about ship´s history and Kristina Cruises homesites.






10 comments:

laivat said...

En löytänyt Kristina Reginan kuvaa blogiltasi, joten kirjoitan tähän.

Kotkalaisvarustamo Kristina Cruisesin pitkäaikainen lippulaiva Kristina Regina on myyty ja asettuu Turun Aurajokeen museo-, hotelli- ja ravintolalaivaksi.

Tällä hetkellä alus on Grönlannissa ja saapuu Islannin kautta Suomeen elokuun puolivälissä. Täytyy laittaa se seurantaan, että saa siitä sitten vielä viimeiset liikenteessä olevat kuvat, kun alus saapuu Turkuun.

Sulla on paljon uusia ja hyviä kuvia, oma vene on kyllä hyvä homma laivoja kuvailtaessa. Taitaa olla Kotkassa sama juttu, kuin Turussa, että jalkamiehenä ei satama-alueelle ole ilman kulkulupaa mitään asiaa, poikkeuksena tietysti nuo matkustajalaivojen terminaalit. Kolmisen vuotta sitten kyselin sähköpostilla Turun satamalta kulkulupaa, mutta vastausta ei ole vieläkään tullut. Kiirettä pitää silläkin sektorilla!

Mari said...

Huomasin itse saman puutteen Reginan kohdalla, kun luin tuon uutisen. Tuleekohan se vielä piipahtamaan Kotkaan? Jos, niin täytyy olla tarkkana :-D Niin kait se on, että oman kylän purkit jää helposti kuvaamatta.

Tämä kaasuputkihanke on tuontu mukavasti vähän erikoisempaa liikennettä Kotkan satamiin. Se on ollut kiva lisä ja yllyke lähteä kuvaamaan.

laivat said...

Jees sano James. Mulla oli tuo Castoro Sei seurannassa pitkään, kun se oli tuossa Pohjois Itämeren ja läntisen Suomenlahden rajamailla. Mutta sitten yhtäkkiä se muuttikin paikkakuntaa, siitä Kotkasta vielä itään. Aattelin silloin, että Hangosta käsin siitä velmusta olisi voinut saada kuviakin. Tuo kaasuputtihanke on kyllä uskomaton hanke näin asiasta mitään tietävän gubben mielestä, tulee lähinnä mieleen joku Jim TV:n reality sarja, no ehkä sitänkin hommaa filmataan koko ajan, ;)

En enää muista missä, mutta jossain netissä näin videotuubin pätkän siitä, miten tuolla Castoro Sei aluksella tuo putkien yhteenliittäminen ja mereen laskeminen hoituu, uskomatonta sanon minä. No, ei siinä vielä kaikki. Se, että joku on saanut rahoittajat tähän hankkeeseen on kyllä kympin arvoinen puhemies. No juu, kaasua pitää saada, mulla ei ole kyllä hajuakaan mihin?

Kiitos Mari hyvistä laivakuvistasi, edelliseen kommenttiin unohdin kirjoittaa nimeni, olin silloin kirjautuneena omalle WordPressin blogilleni ja laittoikin nimekseni laivat jne. Katotaas miten nyt äijän käy! Tunnuksia kyselee kovasti, ei asia minulle kuulu, mutta miksi olet nämä asetukset laittanut "päälle"? On mulla Google tilikin, mut en mä eään muista edes tunnusta, se oli silloin joskus bloggerin aikana.

laivat said...

Vielä lisäys. Ei muuten mennyt kommetti läpi, ennenkuin kirjauduin WordPressiin ja nimi on taas laivat. Miksi tällaiset asetukset olet laittanut? No juu, jokainen tyylillään. :)

Mari said...

Mitähän asetuksia olen tänne ihmisiä kiusaamaan laittanut? Täytyy katsastaa... Yhteen aikaan tuli roskaa kommenttilootaan, saattaa olla siltä ajalta. Tarkastellaan ja höllätään, kun syy löytyy.

Pena said...

Ok, älä Mari hermostu, kirjoitin taas, ennenkuin ajattelin. ;)

Mari said...

Ei se hermostumista ollut, päin vastoin - onneksi huomasit, tarkoitus ei ollut jättää "tiukennusta" näin pitkäksi aikaa. En itse tykkää niistä kirjainhässäköistä sun muista ollenkaan.

Pena said...

Kristina Regina on nyt Helsingissä. Saa nähdä, tuleeko se sieltä Kotkaan, että saisit siitä vielä kuvan.

Nykyinen sijaiti

Mari said...

Pahasti näyttäisi menevän ohi, alus suuntaa Suursaaren eteläpuolelle. Mitähän sillä on mielessä?

Mari said...

Niin alkoi häiritä, että kuukkelitin:

M/s Kristina Reginan jäähyväisristeily tehdään 21.-23.8.2010 Helsingistä Tallinnan kautta Kotkaan. Toivoa siis vielä on.

Sattuu sopivasti maanantaiksikin, ei ainakaan olla saaressa. Tosin työt voi häiritä itse rantautumisen näkemistä, mutta jos ehtisi laiturista edes bongata.

Ilmeisesti kyseessä on jonkinlainen vallanvaihto, koska viisi päivää tuon jälkeen m/s Kristina Katarina aloittaa risteilykautensa, poikkeuksellisesti Kotkasta. Sen jälkeen uutta purkkia tuskin kotisatamassaan enää näkeekään.