why shipspotting / miksi laivabongausta?

Home at seaside town, which is one of the country's best-known export ports, motorboating as hobby, Kotka-Hamina-St Petersburg shipping lanes nearby. That´s why. And by the way, it´s very easy to become addicted...
Koti merenrantakaupungissa, jossa on yksi maan tunnetuimmista vientisatamista, harrastuksena veneily Kotka-Hamina-Pietari laivaväylien läheisyydessä. Siksi. Ja sitä paitsi, näiden seuraamiseen ja alkuperän selvittämiseen jää koukkuun...



© Mari Hirsikallio

Tmi Kameravene Mari Hirsikallio
Y-tunnus 2815568-8
mari.hirsikallio(at)kymp.net
p. 040 581 7592

- if you want my photos, please contact! You are not allowed to use my photos without my permission. Usually, You will get more information, if You click ship´s name or link above name. Usually, management and owner details are based to Equasis database.
- mikäli kuvat kiinnostavat, ota yhteyttä! Kuvien käyttö ilman lupaani kielletty. Useimmiten, saat lisätietoa klikkaamalla laivan nimeä tai linkkiä nimen alla. Hallinta- ja omistustiedot pohjautuvat pääasiallisesti Equalis-tietokantaan postauksen julkaisuajankohtana.

Saturday, September 5, 2009

FNS Vahakari, Kotka

Puolustusvoimat / The Finnish Defence Forces: FNS Vahakari



Vahakarin on aika väistyä. Se aloitti puolustusvoimien yhteysaluksena Kotkassa joulun aatonaattona 1979.

KOTKA. Merivoimat luopuu Kotkan edustalla 30 vuotta palvelleesta yhteysalus Vahakarista. Kovissa keleissä ryskytelleen aluksen pohja on jo kovin huonossa kunnossa. Vahakarin korvaa vuotta myöhemmin valmistunut sisaralus Vaarlahti, joka on ollut kevyemmässä käytössä.

Entiset ja nykyiset päälliköt muistelivat Vahakarin reissuja keskiviikkona. Eläkkeelle siirtyvä alus sai kehuja erinomaisesta palveluksesta. Edeltäjänsä, Pyhtää-alukseen, verrattuna se suorastaan mullisti silloisen Kotkan rannikkopatteriston meriliikenteen.

Via Kymen Sanomat.

1 comment:

Anonymous said...

Palvelin myös vahakarilla. Vuonna 1980. Trv.tapio Kiviniemi