why shipspotting / miksi laivabongausta?

Home at seaside town, which is one of the country's best-known export ports, motorboating as hobby, Kotka-Hamina-St Petersburg shipping lanes nearby. That´s why. And by the way, it´s very easy to become addicted...
Koti merenrantakaupungissa, jossa on yksi maan tunnetuimmista vientisatamista, harrastuksena veneily Kotka-Hamina-Pietari laivaväylien läheisyydessä. Siksi. Ja sitä paitsi, näiden seuraamiseen ja alkuperän selvittämiseen jää koukkuun...



© Mari Hirsikallio

Tmi Kameravene Mari Hirsikallio
Y-tunnus 2815568-8
mari.hirsikallio(at)kymp.net
p. 040 581 7592

- if you want my photos, please contact! You are not allowed to use my photos without my permission. Usually, You will get more information, if You click ship´s name or link above name. Usually, management and owner details are based to Equasis database.
- mikäli kuvat kiinnostavat, ota yhteyttä! Kuvien käyttö ilman lupaani kielletty. Useimmiten, saat lisätietoa klikkaamalla laivan nimeä tai linkkiä nimen alla. Hallinta- ja omistustiedot pohjautuvat pääasiallisesti Equalis-tietokantaan postauksen julkaisuajankohtana.

Tuesday, May 4, 2010

j/m Tarmo, Kantasatama, Kotka

j/m Tarmo

The Tarmo is an icebreaker that served Finland for many decades. The Tarmo was built in 1907. She was armed and served in World War II. She is currently moored at a nautical museum in Kotka, Finland.

She is reported to be the world's oldest surviving icebreaker.

Another Finnish icebreaker, built in 1963, was named after the original Tarmo.

Via Wiki.

EX: TARMO (-1963), APU (-1965)



Poistettu käytöstä 1970 ja on museoaluksena Kotkassa.

No comments: